Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Koordynatora do spraw zapewnienia dostępności w Szkole Podstawowej nr 2 w Żarach
Akapit nr 1 - brak tytułu
W Szkole Podstawowej nr 2 im. Janusza Korczaka w Żarach funkcję Koordynatora do spraw zapewnienia dostępności pełni:
Pan Tomasz Chmielewski
numer telefonu: 68 470 46 67 lub 512142217
adres e-mail:
INFORMACJA NA TEMAT POSTĘPOWANIA SKARGOWEGO
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej bez konieczności wykazania interesu prawnego i faktycznego.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa wyżej.
WAŻNE:
Przepisy dotyczące postępowania skargowego wejdą w życie od 20 września 2021 r.
Podstawa prawna
Art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)
Załączniki
Pobierz dane XML Koordynatora do spraw zapewnienia dostępności w Szkole Podstawowej nr 2 w Żarach Drukuj informację Koordynatora do spraw zapewnienia dostępności w Szkole Podstawowej nr 2 w Żarach
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Szkoła Podstawowa Nr 2 |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-01-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marzena Mosakowska-Wrona |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-01-12 10:59:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Chmielewski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-01-12 11:01:06 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tomasz Chmielewski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-01-12 11:04:02 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 501 raz(y) |