ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Koordynatora do spraw zapewnienia dostępności w Szkole Podstawowej nr 2 w Żarach

Akapit nr 1 - brak tytułu

W Szkole Podstawowej nr 2 im. Janusza Korczaka w Żarach funkcję Koordynatora do spraw zapewnienia dostępności pełni:
Pan Tomasz Chmielewski
numer  telefonu: 68 470 46 67 lub 512142217
adres e-mail:  
 
INFORMACJA NA TEMAT POSTĘPOWANIA SKARGOWEGO
Każdy ma prawo poinformować  o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej bez konieczności wykazania interesu prawnego i faktycznego.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności  architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
  • dane kontaktowe wnioskodawcy;
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym;
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe,  podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku  jest niemożliwe lub znacznie utrudnione,  np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności,  proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny  nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób                    i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa wyżej.
 
WAŻNE:
Przepisy dotyczące  postępowania skargowego wejdą w życie od 20 września 2021 r. 
Podstawa prawna
Art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Szkoła Podstawowa Nr 2
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-01-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena Mosakowska-Wrona
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-01-12 10:59:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Chmielewski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-01-12 11:01:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Chmielewski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-01-12 11:04:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
501 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »